El Decret Llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell, pel qual s’aproba el Pla Resistir, que inclou les ajudes parèntesis en cada municipi per als sectors més afectats per la pandèmia, estableix que aquestes ajudes aniran dirigides a persones treballadores autònomes i microempreses amb un màxim de 10 persones treballadores, de les activitats enumerades en l’Annex II de la pròpia llei.
Convocatòria i bases aprovades per la Junta de Govern Local de 12 de febrer de 2021.
1. PERSONES BENEFICIÀRIES
Autònoms o microempreses (màxim 10 treballadors), que:
· Siguen titulars d’una les activitats econòmiques del llistat.
· Figuren d’alta en la matricula municipal de l’IAE.
· Que el domicili fiscal es trobe en el municipi d’Algemesí.
· Que es trobe d’alta en l’agència tributària i en la Seguretat Social.
· Poden ser persones físiques o jurídiques, comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, legalment constituïdes, així com clubs i associacions esportives.
2. QUANTIA DE L’AJUDA
· Fins a 2.000€ per autònom o microempresa*.
· 200€ per treballador afiliat a la SS a data 31/12/2020
· 200€ per treballador autònom col·laborador del titular de l’activitat a data de 31/12/2020
*En cap cas l’import de les ajudes podrà ser superior a l’import de les despeses justificades pels beneficiaris
3. TERMINI
Des de les 9.00h del dia 15 de febrer fins a les 23.59h del dia 14 de març de 2021.
4. COM PRESENTAR LES SOL·LICITUDS
La sol·licitud únicament es podrà tramitar a través de la Seu Electrónica de l’Ajuntament d’Algemesí (obligatorietat de presentar amb signatura electrònica).
https://sede.algemesi.es/GDCarpetaCiudadano/welcome.do
Es podrà accedir a la sol·licitud mitjançant l’apartat tràmits destacats “AJUDA PARÈNTESIS”. S’haurà d’emplenar el formulari corresponent i adjuntar el documents requerits, signant el tràmit al finalitzar. Si no es disposa de firma electrònica, haurà d’acudir-se a la representació, acreditant aquesta.
5. DOCUMENTACIÓ REQUERIDA
Documentació a presentar junt a la instància de sol·licitud:
· Certificació de situació censal, que indique l'activitat econòmica desenvolupada, el lloc on s'exerceix i la data d'inici de la mateixa (https://www2.agenciatributaria.gob.es/wlpl/BUCV-JDIT/AutenticaDniNieContrasteh?ref=%2Fwlpl%2FOVCT%2DCXEW%2FSelectorAcceso%3Fref%3D%252Fwlpl%252Finwinvoc%252Fes%2Eaeat%2Edit%2Eadu%2Eemce%2EsolCertInt%2ESolCertAccSitCen%253FfAccion%253D1%2526fTramite%253DG3131%26aut%3DCP ).
· Certificat acreditatiu de la situació d'alta en la Seguretat Social del RETA (“Resolució (duplicat) d’alta/baixa en el Règim Especial de treballadors per compte propi o autònoms” → https://sede.seg-social.gob.es/wps/portal/sede/sede/Ciudadanos/Informes%20y%20Certificados/!ut/p/z0/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfIjo8zijQ3NTAwtDQx93A08XQ0cQ329Qy2NA43djcz0g8sS9b30o_ArAppiVOTr7JuuH1WQWJKhm5mXlq8f4Qkki3JTixUqFZxTi0oy0zKTE1Pyi_ULst3DAXFzo_A!/# )
· Certificat acreditatiu de la situació d'alta en la Seguretat Social del RETA de l’autònom col·laborador en el seu cas. (“Resolució (duplicat) d’alta/baixa en el Règim Especial de treballadors per compte propi o autònoms” → https://sede.seg-social.gob.es/wps/portal/sede/sede/Ciudadanos/Informes%20y%20Certificados/!ut/p/z0/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfIjo8zijQ3NTAwtDQx93A08XQ0cQ329Qy2NA43djcz0g8sS9b30o_ArAppiVOTr7JuuH1WQWJKhm5mXlq8f4Qkki3JTixUqFZxTi0oy0zKTE1Pyi_ULst3DAXFzo_A!/# )
· En cas de tenir treballadors, Informe de Vida Laboral del Compte de Cotització (CCC) a 31 de desembre de 2020 i període mínim d’un mes (https://w2.seg-social.es/Xhtml?JacadaApplicationName=SGIRED&TRANSACCION=ATR63&E=I&AP=AFIR ).
· Documentació justificativa de les despeses corrents incorregudes des de l’1 d'abril de 2020 segons model normalitzat, que no s’hagen tingut en compte per justificar altres ajudes. (MODEL PER DESCARREGAR)*
Despeses finançables: lloguer, subministres, serveis legals o de gestoria, primes d’assegurances, publicitat, despeses de personal en nòmines i quotes a la Seguretat Social, taxes i tributs relacionades amb l’activitat i no compensades.
La part corresponent a l’IVA no serà subvencionable.
*Si els conceptes de despeses a justificar superen les línies preparades, per favor, emplena un segon formulari i adjunta’l a l’apartat “ALTRA DOCUMENTACIÓ”. A la sol·licitud s’haurà d’indicar el sumatori de tots els formularis.
El número d’identificació de la Seguretat Social és ES75001Q2827003A
· En cas de Comunitats de Béns i altres societats sense personalitat jurídica: document de constitució on conste persona/es representant apoderada, amb poders bastants per a complir les obligacions que corresponen a l’agrupació o comunitat de béns
· Poder de representació del representant legal (si és el cas) (MODEL PER DESCARREGAR) i DNI o NIE de la persona representada
A més de la sol·licitud i de la documentació a aportar, és necessari realitzar el tràmit de MANTENIMENT DE TERCERS.
Aquest tràmit es troba en la Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Algemesí, a l’apartat Proveïdors (únic tràmit de la categoria). Per realitzar-lo també és necessari disposar de signatura electrònica.
Si el Manteniment de Tercers no es completa, l’ajuda no podrà ser abonada.
6. PAGAMENT
El 100 % de la l’ajuda concedida es pagarà una vegada aprovada.
7. SECTORS QUE PODEN ACOLLIR-SE SEGONS L’ANNEX II DEL DECRET LLEI 1/2021, DE 22 DE GENER, DEL CONSELL
CNAE
|
4781
|
Comerç al detall de productes d’alimentació, begudes i tabac en llocs de venda i en mercats ambulants
|
4782
|
Comerç al detall de productes tèxtils, peces de vestir i calçat en llocs de venda i en mercats ambulants
|
4789
|
Comerç al detall d’altres productes en llocs de venda i en mercats ambulants
|
5510
|
Hotels i allotjaments
|
5520
|
Allotjaments turístics i altres allotjaments de curta estada
|
5530
|
Càmpings i aparcaments per a caravanes
|
5590
|
Altres allotjaments
|
5610
|
Restaurants i llocs de menjars
|
5621
|
Provisió de menjars preparats per a esdeveniments
|
5629
|
Altres serveis de menjars
|
5630
|
Establiments de begudes
|
5914
|
Activitats d’exhibició cinematogràfica
|
7911
|
Activitats de les agències de viatges
|
7912
|
Activitats dels operadors turístics
|
7990
|
Altres serveis de reserves i activitats relacionades amb aquests
|
8230
|
Organització de convencions i fires de mostres
|
9001
|
Arts escèniques
|
9002
|
Activitats auxiliars a les arts escèniques
|
9003
|
Creació artística i literària
|
9004
|
Gestió de sales d’espectacles
|
9102
|
Activitats de museus
|
9103
|
Gestió de llocs i edificis històrics
|
9311
|
Gestió d’instal·lacions esportives
|
9312
|
Activitats dels clubs esportius
|
9313
|
Activitats dels gimnasos
|
9319
|
Altres activitats esportives
|
9321
|
Activitats dels parcs d’atraccions i els parcs temàtics
|
9329
|
Altres activitats recreatives i d’entreteniment
|
Per consultar dubtes, contacteu amb: