Notícies

CERTIFICAT QUALIFICAT DE REPRESENTANT D'ENTITAT

28/11/2019
Notícies Algemesí Formació Empreses

Informació per sol·licitar-lo

Des de l’1 de gener de 2016 totes les persones jurídiques han de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques mitjançant el certificat digital si així ho exigeix la mateixa administració, i la tendència ens diu que açò prompte s’imposarà a les persones físiques.


Els certificats de representant d’entitat són certificats que identifiquen una persona física com a representant d’una persona jurídica. Aquest representant ha de tindre capacitat legal d’actuar completament en nom de l’entitat que representa.


Aquests certificats es poden utilitzar per a firmar electrònicament documents, xifrar documents, i com ja hem dit, relacionar-se telemàticament amb les administracions públiques.Hi ha dos entitats a través de les quals:


 

Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) 

https://www.accv.es/va/empreses/certificats/

Fàbrica Nacional de la Moneda i Timbre

(FNMT) 

https://www.sede.fnmt.gob.es/certificados/certificado-de-representante

Suport disponible

Software

Targeta

Software

Duració del certificat

5 anys

2 anys

Preu

 

(impostos no inclosos)

·        Certificat en software  28 €

·        Certificat en targeta  40€

·        Administrador únic o solidari  24€

·        Persona jurídica  14€

·        Entitat sense personalitat jurídica  0€

Mitjans de pagament

Targeta de crèdit / dèbit

Transferència bancària

Pagament en entitat bancària

Targeta de crèdit / dèbit

Procediment de sol·licitud

1.     PAGAMENT DEL CERTIFICAT

a. A través del Canal de Vendes ACCV mitjançant targeta bancària

b. Amb l'imprés de pagament (cal fer transferència o acudir a l'entitat bancària)

 

2.     FORMALITZACIÓ DE LA SOL·LICITUD

A través d’ACCV s’ha de presentar la sol·licitud adjuntant la informació i la documentació que es requereix.

 

3.     RECEPCIÓ I INSTAL·LACIÓ DEL CERTIFICAT

a. En targeta

·   ACCV revisarà la documentació i remetrà els dispositius a la direcció indicada en un període de 5 dies laborables.

·   L'usuari haurà d'acudir a l'ajuntament amb la targeta en un termini de 15 dies des de la seua recepció i amb el seu DNI.

b. En software

·   ACCV revisarà la documentació i respondrà (en 5 dies laborables) per correu-e confirmant que pot descarregar el certificat.

·   És necessari DNI electrònic per a poder descarregar-se'l.

1.     CONFIGURACIÓ

Navegadors suportats:

·   Internet Explorer

·   Mozilla Firefox

 

2.     SOL·LICITUD

a. Sol·licitud sense certificat  Cal facilitar el NIF del representant, primer cognom, NIF de l’entitat representada i correu electrònic i es rebrà un codi de sol·licitud.

b. Sol·licitud amb DNI-e o certificat de Persona Física  Cal registrar-se online.

 

3.     ACREDITACIÓ

En el cas de no tindre DNIe o certificat de Persona Física haurà d’acudir a una oficina de registre per acreditar la seua identitat.

4.     DESCARREGA

a. Pagament del certificat

b. Descàrrega del certificat en el mateix equip, amb el mateix usuari i navegador amb el qual se n’ha fet la sol·licitud.