OBJECTE
Ajudes a pimes i micropimes que exercisquen activitat comercial i artesana per a les despeses ocasionades per la crisi de la Covid-19, així com les inversions a realitzar en equipament per a l’establiment comercial i per a la venda en mercats de venda no sedentària.
TIPUS D’AJUDES
· DESPESES OCASIONADES PER LA COVID-19
o Objecte → Despeses corrents realitzades, des de l’1 de març, en:
§ Productes i serveis de mesures de protecció, prevenció i higiene necessàries per a garantir la seguretat del personal
§ La posada en marxa de serveis logístics de proximitat com és el repartiment a domicili o l’impuls de la digitalització del comerç i la implantació i accés a plataformes de venda en línia.
o Persones beneficiaries → art. 5.1
o Quantia → despesa mínima de 750€ i un límit de 1.500€ de subvenció per sol·licitant.
§ Per a les beneficiaries de l’art.5.1.a
· 50% per als establiments comercials al detall exceptuats de la suspensió d’obertura al públic per l’art. 10 del Reial decret 463/2020 i les seues modificacions.
· 75% per als establiments afectats per la suspensió de l’obertura al públic del Reial decret 463/2020 i les seues modificacions.
§ Per a les beneficiaries de l’art. 5.1.b: 100% de les despeses corrents realitzades
§ Per a les beneficiaris de l’art.5.1.c
· 50% per als establiments comercials al detall exceptuats de la suspensió d’obertura al públic per l’art. 10 del Reial decret 463/2020 i les seues modificacions.
· 75% per als establiments afectats per la suspensió de l’obertura al públic del Reial decret 463/2020 i les seues modificacions.
· AVALEM COMERÇ
o Objecte → inversions realitzades, des de l’1 de gener de 2020, en equipament per a l’establiment comercial i la implantació de la venda en línia segura o la integració d’aquesta en una plataforma en línia de comerç electrònic.
Inversions realitzades des de l’1 de març en equipament destinades a l’adaptació o transformació dels punts de venda per a assolir la prevenció i protecció relacionades amb la Covid-19.
o Persones beneficiaries (art. 5.1.a) → Amb activitat comercial en la Comunitat Valenciana, en alguna de les activitat següents:
§ CNAE: Secció G (Comerç al per major i al detall, reparació de vehicles de motor i motocicletes.), divisió 47 (Comerç al detall, excepte de vehicles de motor i motocicles)
EXCLOSES:
- 4726: Comerç al detall de productes de tabac en establiments especialitzats.
- 473: Comerç al detall de combustible per a l’automoció en establiments especialitzats
- 4773: Comerç al detall de productes farmacèutics en establiments especialitzats.
- 478: Comerç al detall en llocs de venda i en mercats ambulants
- 479: Comerç al detall no realitzat ni en establiments, ni en : llocs de venda ni en mercats ambulants
§ IAE: Secció primera (Activitats empresarials), divisió 6 (Comerç, restauració i hostalatge, reparacions), agrupacions:
- Agrupació 64: comerç al detall de productes alimentaris, begudes i tabac realitzats en establiments permanents
Excepte
- 646 (comerç al detall de tabac i d’articles de fumador)
- L’epígraf 647.5 (subministrament de productes alimentaris i begudes, exclosos el tabac, a través de màquines expenedores).
- Agrupació 65: Comerç al detall de productes industrials no alimentaris realitzat en establiments permanents
Excepte
- 652 (comerç al detall de medicaments i de productes farmacèutic, comerç al detall d’articles de drogueria i cosmètics de tota mena, i de productes químics en general, comerç al detall de herbes i plantes en herbolaris)
- 654 (comerç al detall de vehicles terrestres, aeronau i embarcacions de maquinaria, accessoris i peces de recanvi)
- 655 (comerç al detall de combustibles, carburants i lubricants).
o Quantia:
· La inversió aprovada no podrà ser inferior a 3.000€ i l’ajuda serà del 50% amb el límit de 20.000€ per sol·licitant i establiment.
· Per a les inversions relacionades amb la Covid-19, la inversió no podrà ser inferior als 500 € i l’ajuda serà del 70% amb ell límit de 2.000€ per sol·licitant i establiment.
· AVALEM COMERÇ RURAL
o Aplicable solament a municipis de menys de 1.000 habitants.
· AVALEM MERCATS
o Objecte → inversions realitzades en vehicles de transport com a botiga, o en la instal·lació d’equip de fred per al transport i la venda de productes d’alimentació, complint la normativa mediambiental.
Inversiones, realitzades a partir de l’1 de març de 2020 i relacionades amb la Covid-19, destinades a equipament per a garantir la prevenció i protecció de comerciants i clients.
o Persones beneficiaries (art. 5.1.b) → Micropimes que exercisquen l’activitat comercial a la Comunitat Valenciana en el grup 478 del CNAE (Comerç al detall en llocs de venda i en mercats ambulants) o al grup 663 de l’IAE (Comerç al detall fora d’un establiment comercial permanent).
o Quantia
§ La inversió aprovada no podrà ser inferior a 1.000€, i l’ajuda serà del 50% amb el límit de 5.000€ per beneficiaria.
§ Inversions relacionades amb la Covid-19, l’ajuda serà del 100% amb un límit de 2.000€ per beneficiaria.
· AVALEM ARTESANIA
o Objecte → inversions realitzades des de l’1 de març de 2020 en equipament i destinades a l’adaptació o transformació dels punts de treball i venda per a aconseguir la prevenció i protecció i l’adaptació dels establiments a la venda a distància.
o Persones beneficiaries (art. 5.1.c) → estar en possessió del document de qualificació artesana.
o Quantia → La inversió aprovada no podrà ser inferior a 500€ i l’ajuda serà dle 70% amb el límit de 2.000€ per sol·licitant i establiment.
Es consideraran susceptibles de suport les actuacions realitzades des de l’1 de gener
PERSONES BENEFICIÀRIES I REQUISITS
Persones físiques i societats mercantils i assimilades, descrites com a pimes o micropimes.
Excloses:
· Agrupacions de persones físiques o jurídiques.
· Societats civils.
· Comunitat de béns.
· Ni cap altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia.
TERMINI DE SOL·LICITUD
Termini de sol·licitud: de les 9:00h del 15 d juny de 2020, fins a les 12:00h del 31 de juliol de 2020.
PROCEDIMENT DE SOL·LICITUD
Sol·licitud telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat.
Documentació a aportar junt a la sol·licitud:
· Per a les persones jurídiques:
o Escriptura de constitució o estatuts actualitzada
o Acreditació de la inscripció en el Registre mercantil
o Targeta d’identificació fiscal.
o Certificat expedit per l’Agència Estatal de l’Administració Tributaria sobre l’impost d’activitats econòmiques o còpia de l’acta censal.
o Declaració responsable relativa als requisits exigits.
o Model de domiciliació bancària.
o Declaració responsable de les ajudes minimis concedides a la persona sol·licitant en els dos exercicis anteriors i en l’exercici fiscal en curs.
o Document de qualificació artesana, si és el cas.
o Memòria detallada de les actuacions realitzades susceptibles de ser recolzades.
o Justificació de les despeses efectuades.
o Acreditació mitjançant declaració responsable detallada de la beneficiària, de l’import, procedència i aplicació dels fons propis i d’altres subvencions i ingressos amb els quals, a més de la subvenció, hagen sigut finançades les actuacions.
o Si l’import de la despesa subvencionable fora superior als 15.000€, s’hauran d’ajuntar al menys 3 ofertes de subministrament.
o Quan en un establiment es desenvolupen activitats de venda i degustació i consum al mateix temps, s’adjuntarà un pla a escala de la distribució de l’establiment.
OBLIGACIONS DE LA BENEFICIÀRIA
· Mantindre l’activitat econòmica almenys 6 mesos des del dia de la concessió de la subvenció.
· En el cas de les ajudes a la inversió, la beneficiària haurà de destinar la subvenció a la finalitat durant un període de 5 anys per als béns inscriptibles en un registre públic, o de dos anys per a la resta.